vineri, 6 februarie 2009

Chec pufos

Am acesta reteta de chec de la mama mea si este cel mai bun chec pe care l-am mancat iar copilasii mei il adora .
Din cantitatile de mai jos vor rezulta 2 chec -uri .

Iata de ce avem nevoie :
- 8 oua
- 2 cani faina
- 2 cani zahar
- 8 linguri ulei
- vanilie
- un praf de sare
- 2 linguri cacao




Cum procedam :
Este foarte important ca toate vasele pe care le folosim sa fie perfect uscate
-separam albusurile de galbenusuri
-peste albusuri punem un praf de sare si se bat spuma cu mixerul , adaugam galbenusurile unul cate unul , apoi zaharul se adauga sub forma de ploaie si uleiul ; se intelege ca nu oprim mixerul absolut deloc , la sfarsit adaugam si faina .




Ca arome putem folosi vanilia.
Compozitia rezultata o repartizam in doua forme de chec, unse in prealabil cu ulei ( si eventual tapetate cu hartie ).Mai oprim putina compozitie pe care o amesteca cu 2 liguri de cacaoa . Din acesta punem deasupra celor 2 checuri ,impartim aproximativ dupa ochi .




Cu o furculita amestecam in forme compozitia , foarte putin
Se coace la foc potrivit . Nu se umbla la cuptor 20 minute.
Se coace cam in 40 -45 minute .

Un comentariu:

  1. Yammi! Vreau si eu sa fac acum si cautam o reteta simpla de chec. Am si eu o reteta asemanatoare de pandispan cu mere coapte pe care o fac mereu cand vreau ceva dulce si rapid. Am sa o scriu pe site.

    RăspundețiȘtergere