marți, 14 aprilie 2009

Placinta cu mere ca la bunica

Imi doream de mult sa incerc aceasta reteta si-mi era teama ca nu-mi va reusi . Dar acum, dupa ce am facut-o pt prima oara si copilasii mei au fost asa incantati de ea incat cu siguranta o voi mai incerca , mai ales ca mie chiar imi starneste amintiri din copilarie ...
Dar sa lasam melacolia si sa trecem la treaba !
Pentru aceasta minunata placinta avem nevoie de :
  • 1 kg mere
  • 50 g gris sau pesmet
  • 4 linguri zahar
  • scortisoara
  • 1 plic zahar vanilat
  • 1 cana apa
  • 1 praf de sare
  • faina
  • ulei cca 100 ml



Cum procedam :
Faina , sarea si apa se amesteca, framantandu-se bine. Se obtine o coca vartoasa, din care se intinde o foaie groasa cam de 1 cm . Peste aceasta foaie se intinde cu lingura o pasta obtinuta in 2 linguri faina amestecate cu 100 g ulei, apoi se ruleaza si se lasa pe masa la temperatura camerei cam 30 minute.


Intre timpt pregatim merele. Le spalam si le radem pe razatoarea mare. Apoi amestecam merele rase cu gris sau pesmet, scotisoara, zahar si zahar vanilat.

Din ruloul de coca pe care il avem taiem 4 bucati egale.Luam pe rand cate una din cele 4 bucati de coca din care intindem o foaie pe cat posibil dreptunghiulara ( mie nu prea mi-a iesit , dar a fost ok ) cat de subtire se poate. Cu cat mai subtire cu atat mai bine . Luati apoi 1/4 din compozitia de mere si intindeti pe suprafata foii apoi rulati . Ruloul rezultat il asezati in tava. Daca este mai lung decat tava il puteti taia in doua . Procedati la fel si cu celelalte bucati de coca . Mie mi-a iesit exact o tava de aragaz ( de mentionat ca eu am un aragaz mai micut ) ; dar chiar daca nu se umple tava nu este nici o problema .
Se pune tava la cuptorul incins dinainte , la foc mijlociu .
Placinta este gata in aproximativ 40- 50 minute .
Dupa ce scoate tava de la cuptor este necesar sa o acopertiti cu un prosop si lasati placinta se se raceasca in acest fel ; abia apoi o puteti portiona.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu