miercuri, 18 februarie 2009

Coltunasi cu branza dulce

Ca orice mama, imi place sa fac copiilor mei mancarea lor preferata , mai ales daca este vorba si de ceva sanatos si hranitor. Asa ca in aceasta dimineata mi-am amintit promisiunea facuta baietului mai mare ( 4 ani ) si inaite ca el sa se trezeasca coltunasii erau gata .
Bineinteles ca nu au lipsit aprecierile lui : " Ce mama buna esti tu ! Te iubesc ! "

Ingrediente :
Pentru aluat :
  • 2 oua
  • 100 ml lapte ( sau apa )
  • un praf sare
  • faina
Umplutura :
  • 200 g branza dulce
  • un ou
  • un zahar vanilat
Cum procedam :
Facem un aluat tare din oua , lapte si faina . Atentie! Faina se adauga putin cate putin .
Aluatul rezultat il impatim in patru parti .
Luam prima parte si o intindem cu sucitorul ; ar trebui sa iasa o foaie cam de 3-4 mm grosime . O taime in 4 si in centrul fiecarei bucati se pune cate o lingurita plina din amestecul de branza cu ou .


















Tragem colturile astfel incat sa formam un triunghi si apasam marginile cu furculita sa se lipeasca intre ele .











Intre timp punem pe foc o oala cu apa ( ~ 2 litri de apa ) si sare ; cand apa clocoteste punem coltunasii in apa ; atunci cand sunt gata se ridica la suprafata .
Procedam in mod similar si celelalte 3 bucati de coca ;
Coltunasii se pastraza la loc caldut in vas acoperit si se servesc dupa preferinta cu miere , dulceata sau smantana .
Noi am servit cu miere si au fost deliciosi .